Οι βιομηχανίες αυτοκινήτων χάνουν 5.500 ευρώ με κάθε πώληση ηλεκτρικού μοντέλου

Οι βιομηχανίες αυτοκινήτων χάνουν 5.500 ευρώ με κάθε πώληση ηλεκτρικού μοντέλου
Αμερικανική έρευνα αποκαλύπτει, ότι σχεδόν κανένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο δεν ανταποκρίνεται σε όλες τις προσδοκίες των πελατών.

Οι αυτοκινητοβιομηχανίες πουλάνε με ζημιά χιλιάδων ευρώ κάθε ηλεκτρικό μοντέλο τους και παρόλα αυτά, τα περισσότερα οχήματα τέτοιας τεχνολογίας δεν ικανοποιούν απόλυτα τους αγοραστές τους. Αυτά είναι δύο σημαντικά συμπεράσματα μιας έρευνας της αμερικανικής εταιρείας οικονομικών συμβούλων Boston Consulting Group (BCG), που πραγματοποιήθηκε στις ΗΠΑ. Σύμφωνα με τη BCG, οι περισσότεροι αυτοκινητοκατασκευαστές χάνουν με κάθε πώληση μετά φόρων ενός ηλεκτρικού οχήματος μέσης τιμής 50.000 δολαρίων (περίπου 46.000 ευρώ) γύρω στις 6.000 δολάρια (σχεδόν 5.500 ευρώ).

Κορυφαίο στέλεχος της BCG δήλωσε στην αυτοκινητιστική διαδικτυακή πύλη Automotive News, ότι οι κατασκευαστές θα πρέπει να αλλάξουν κάποια πράγματα, εφόσον συνεχίζουν να πωλούν με ζημιά ακόμη και τα ηλεκτρικά μοντέλα νέας γενιάς. Αναρωτήθηκε ωστόσο, αν έχουν το θάρρος να συνεχίσουν να επενδύουν, μέχρι να φτάσουν τον κρίσιμο όγκο πωλήσεων και την αποδοτικότητα, με τα οποία θα μπορούσαν να περάσουν στην πραγματική κερδοφορία.

Λάθος προβλέψεις

Πολλές βιομηχανίες αυτοκινήτου υπολόγιζαν για το 2023 μια αύξηση στις πωλήσεις ηλεκτρικών οχημάτων τους στις ΗΠΑ σε ποσοστό 70% σε σχέση με το 2022, ωστόσο η άνοδος ήταν ‘’μόνο’’ της τάξης του 50% και αυτό προκάλεσε μεγάλη ανησυχία στον κλάδο. Περίπου το μισό ποσό των 6.000 δολαρίων που είναι η μέση ζημιά ανά ηλεκτρικό όχημα, μπορεί να καλυφθεί με την εφαρμογή αποδοτικότερων τεχνολογιών, κυρίως στους τομείς της μπαταρίας, του ηλεκτροκινητήρα και των λογισμικών. Ωστόσο παραμένει ένα κενό ύψους περίπου 3.000 δολαρίων, που πρέπει να καλυφθεί με άλλους τρόπους.

iecarslost2 982f4

To Hyundai Ioniq 6 καλύπτει τους Αμερικανούς.

Στην έρευνα συμμετείχαν 3.000 Αμερικανοί καταναλωτές, το 40% των οποίων δήλωσε την πρόθεση να είναι το επόμενο αυτοκίνητο τους ηλεκτρικό, εφόσον πληρούνται όμως συγκεκριμένοι όροι, που τους καλύπτει αυτή τη στιγμή μόνο το μοντέλο Hyundai Ioniq 6. Οι ερωτηθέντες ζήτησαν να κοστίζει το επόμενο ηλεκτρικό τους αυτοκίνητο έως 50.000 δολάρια, να φορτίζεται εντός 20 λεπτών και να προσφέρει περίπου 560 χιλιόμετρα αυτονομία. Το κορεατικό Hyundai Ioniq 6 αποτελεί το μοναδικό ηλεκτρικό μοντέλο στην αμερικανική αγορά, που καλύπτει και τα τρία κριτήρια, ενώ το ακολουθεί με μικρή διαφορά το Tesla Model 3. Πάντως η επιτυχία της Tesla σε παγκόσμιο επίπεδο, όπου το Model Y ήταν το 2023 το μοντέλο με τις περισσότερες πωλήσεις, αποδεικνύει ότι η εταιρεία του Έλον Μασκ ανταποκρίνεται στις προσδοκίες των αγοραστών.

Τεράστιο κόστος εξέλιξης

Είναι γεγονός, ότι η μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση απαιτεί τεράστια κονδύλια εξέλιξης, τα οποία επιβαρύνουν σημαντικά την τελική κερδοφορία των αυτοκινητοβιομηχανιών. Ενδεικτικό είναι το παράδειγμα της αμερικανικής Ford, η οποία κατέγραψε ζημιές ύψους δεκάδων χιλιάδων δολαρίων με κάθε πώληση ηλεκτρικού αυτοκινήτου κατά το πρώτο τρίμηνο του 2023.

Φαίνεται πάντως, ότι ορισμένοι κατασκευαστές έχουν βρει τον τρόπο να αυξάνουν σημαντικά τις πωλήσεις ηλεκτροκίνητων μοντέλων και να εμφανίζουν ταυτόχρονα κερδοφορία. Η ΒΜW αποτελεί μια τέτοια χαρακτηριστική περίπτωση, αφού σύμφωνα με επίσημα στοιχεία αύξησε το τρίτο τρίμηνο του 2023 τη λειτουργική κερδοφορία της, αν και μεγάλωσε ταυτόχρονα το μερίδιο των ηλεκτρικών της μοντέλων στο σύνολο των πωλήσεων της.

 



ΔΕΙΤΕ ΟΛΟΚΛΗΡΟ ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΠΑΤΩΝΤΑΣ ΕΔΩ -- Πηγή: ieidiseis.gr



VIDEOS

val m amo

Δείτε επίσης...

ΜΑΣ ΕΧΟΥΝ ΕΜΠΙΣΤΕΥΘΕΙ.....ΕΣΕΙΣ;

Νίκος Τριανταφύλλου
George Coiffure
ΗΠΕΙΡΟΚΑΤ ΑΕ - Ηπειρωτική Κατασκευαστική Α.Ε.
RATECH - Τεχνικό Γραφείο Αναλκυστήρων
Save
Cookies user preferences
We use cookies to ensure you to get the best experience on our website. If you decline the use of cookies, this website may not function as expected.
Accept all
Decline all
Analytics
Tools used to analyze the data to measure the effectiveness of a website and to understand how it works.
Google Analytics
Accept
Decline