Τα SUV μόλυναν πέρυσι την ατμόσφαιρα όσο η Αγγλία και η Γερμανία μαζί

Τα SUV μόλυναν πέρυσι την ατμόσφαιρα όσο η Αγγλία και η Γερμανία μαζί
H μόδα των SUV επιβαρύνει το περιβάλλον με ένα δισεκατομμύριο τόνους διοξειδίου του άνθρακα ετησίως και αυτό θα χειροτερεύει, όσο μεγαλώνει η παγκόσμια ζήτηση για τέτοια μοντέλα.

Η αλματώδης άνοδος των πωλήσεων SUV σε παγκόσμιο επίπεδο ισοδυναμεί ταυτόχρονα με αυξημένες εκπομπές ρύπων. Ο Διεθνής Οργανισμός Ενέργειας ΙΕΑ υπολόγισε, ότι το 2022 ρύπαναν την ατμόσφαιρα εκπέμποντας σχεδόν ένα δισεκατομμύριο τόνους διοξειδίου του άνθρακα, που συνιστούν αύξηση κατά περίπου 70 εκατομμύρια τόνους σε σχέση με το 2021. Η βρετανική ‘’Guardian’’ αποκάλυψε ότι το ένα δισεκατομμύριο τόνοι ισοδυναμούν περίπου με τις συνολικές ετήσιες εκπομπές CO2 της Μεγάλης Βρετανίας και της Γερμανίας και επεσήμανε, ότι αν σχημάτιζαν όλα μαζί τα SUV ένα εικονικό κράτος, θα βρίσκονταν στην έκτη θέση της παγκόσμιας κατάταξης με τις πιο ρυπογόνες χώρες.

Περίπου ένα στα δύο καινούρια Ι.Χ. είναι SUV

Αυτή τη στιγμή κυκλοφορούν σε όλο τον πλανήτη 330 εκατομμύρια οχήματα ελεύθερου χρόνου με τη ζήτηση για τα συγκεκριμένα μοντέλα να βαίνει συνεχώς αυξανόμενη, κάτι που αναμένεται να συνεχιστεί και στο μέλλον. Πριν δέκα χρόνια αναλογούσε στα SUV ένα ποσοστό περίπου 20% στις παγκόσμιες πωλήσεις καινούργιων Ι.Χ., όμως το 2022 σκαρφάλωσε το μερίδιό τους στο σύνολο της αγοράς στο 46% χάρη στην αλματώδη ζήτηση σε μεγάλες χώρες, όπως οι ΗΠΑ, οι Ινδίες, η Κίνα, αλλά και η Ευρώπη.

Tα SUV έχουν 20% υψηλότερη κατανάλωση

Φυσικά έχουμε και στα SUV περισσότερες πωλήσεις ηλεκτροκίνητων μοντέλων, οι οποίες έφτασαν πέρυσι το 16% στο σύνολο των παγκόσμιων ταξινομήσεων της συγκεκριμένης κατηγορίας. Το 2022 κυκλοφορούσαν παγκοσμίως πάνω από 400 διαφορετικά ηλεκτροκίνητα μοντέλα με το 55% να είναι SUV, ενώ μόλις πριν μία τετραετία περιοριζόταν το ποσοστό τους γύρω στο 40%. Τα βαριά και ογκώδη SUV απαιτούν όμως μεγαλύτερες μπαταρίες από τα μικρά ηλεκτροκίνητα Ι.Χ., οπότε ασκούν πίεση στην εφοδιαστική αλυσίδα με μπαταρίες και αυξάνουν αισθητά τη ζήτηση για τα απαιτούμενα σπάνια και ακριβά υλικά κατασκευής τους.

Κάτι ανάλογο συμβαίνει φυσικά και με τα μοντέλα ελεύθερου χρόνου συμβατικής τεχνολογίας, που είναι λιγότερο αποδοτικά και καταναλώνουν σύμφωνα με τον Παγκόσμιο Οργανισμό Ενέργειας ΙΕΑ γύρω στο 20% περισσότερα καύσιμα σε σύγκριση με ένα οικογενειακό αυτοκίνητο μεσαίας κατηγορίας. Αυτό σημαίνει με τη σειρά του αυξημένη ζήτηση για πετρέλαιο και υψηλότερες εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα στην ατμόσφαιρα και δικαιώνει τις ενστάσεις κατά των SUV που εκφράζουν διάφορες περιβαλλοντικές οργανώσεις.



ΔΕΙΤΕ ΟΛΟΚΛΗΡΟ ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΠΑΤΩΝΤΑΣ ΕΔΩ -- Πηγή: ieidiseis.gr



VIDEOS

val m amo

Δείτε επίσης...

ΜΑΣ ΕΧΟΥΝ ΕΜΠΙΣΤΕΥΘΕΙ.....ΕΣΕΙΣ;

ACS ...σημαίνει courier
Ασφάλειες Γεωργιάδης - HG Brokers SA
WebCenter - Smart Internet Solutions
RATECH - Τεχνικό Γραφείο Αναλκυστήρων
Save
Cookies user preferences
We use cookies to ensure you to get the best experience on our website. If you decline the use of cookies, this website may not function as expected.
Accept all
Decline all
Analytics
Tools used to analyze the data to measure the effectiveness of a website and to understand how it works.
Google Analytics
Accept
Decline