Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα παθαίνουν πολύ λιγότερες βλάβες από τα συμβατικά

Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα παθαίνουν πολύ λιγότερες βλάβες από τα συμβατικά
Για ποιους λόγους εμφανίζουν τα βενζινοκίνητα και τα πετρελαιοκίνητα Ι.Χ. υπερδιπλάσιο αριθμό βλαβών σε σχέση με τα αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα.

Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα τα πήγαν πολύ καλύτερα από τα μοντέλα συμβατικής τεχνολογίας στην πρόσφατη στατιστική βλαβών της γερμανικής λέσχης αυτοκινήτου ADAC. Σύμφωνα με την έρευνα της αυτοκινητιστικής λέσχης αναλογούν στα αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα ηλικίας τριών ετών 2,8 βλάβες ανά 1.000 οχήματα, ενώ στα Ι.Χ. με κινητήρες εσωτερικής καύσης ανέρχεται το ποσοστό σε 6,4%, άρα είναι υπερδιπλάσιο.

Η ADAC υπογραμμίζει μάλιστα, ότι έχει ανοίξει η ψαλίδα υπέρ των ηλεκτρικών και σε βάρος των συμβατικών μοντέλων από την προηγούμενη αντίστοιχη έρευνα, που είχε πραγματοποιηθεί πριν τρία χρόνια. Η γερμανική λέσχη αναφέρει ως πρώτη αιτία βλαβών την μπαταρία εκκίνησης, τόσο για τα ηλεκτροκίνητα όσο και για τα θερμικά οχήματα.

Η έκθεση βασίζεται στα περσινά στοιχεία 3,5 εκατομμυρίων επεμβάσεων της οδικής βοήθειας της ADAC μετά από κλήσεις των μελών της. Ωστόσο θα πρέπει να πούμε, ότι τα αυτοκίνητα ήταν μεν ίδιας ηλικίας, ωστόσο είχαν διανύσει μεσοσταθμικά διαφορετικό αριθμό χιλιομέτρων. Συγκεκριμένα, τα ηλεκτρικά οχήματα που χρειάστηκαν βοήθεια από την ADAC είχαν αισθητά λιγότερα χιλιόμετρα στο κοντέρ τους από τα αντίστοιχης ηλικίας συμβατικά μοντέλα, άρα βρίσκονταν σε πλεονεκτική θέση.

Τι ισχύει σε βάθος χρόνου

Οι ειδικοί της ADAC θεωρούν, ότι τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα έχουν ακόμη μεγαλύτερη περιθώρια βελτίωσης στον τομέα της αξιοπιστίας, καθώς η τεχνολογία τους βρίσκεται ακόμη σε φάση εξέλιξης. Τονίζουν ωστόσο, ότι είναι ακόμη νωρίς για συμπεράσματα όσον αφορά στην αντοχή τους σε βάθος χρόνου, καθώς μπήκαν μόλις τα τελευταία χρόνια μαζικά στην αγορά και έτσι δεν υπάρχουν στοιχεία από το παρελθόν. Για παράδειγμα, δεν γνωρίζουμε πώς θα επιδράσει το αυξημένο βάρος ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου σε βάθος δεκαετίας στους άξονες, τις αναρτήσεις και τα φρένα του οχήματος.

Άγνωστος παραμένει ακόμα και ο μέσος κύκλος ζωής των μπαταριών των ηλεκτρικών αυτοκινήτων, για την αντικατάσταση των οποίων απαιτούνται συνήθως πάνω από 10.000 ευρώ!

Ο αρχικός ενθουσιασμός που υπήρχε για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, φαίνεται ότι έχει καταλαγιάσει στη Γερμανία και σε αυτό έχει συμβάλλει καθοριστικά η κατάργηση των σχετικών κρατικών επιδοτήσεων για την αγορά τους. Σε πρόσφατη έρευνα απάντησε μόνο το 17% των Γερμανών, ότι σκέφτεται να αγοράσει ηλεκτρικό αυτοκίνητο, ενώ το 2021 ήταν το αντίστοιχο ποσοστό 24%. Οι περισσότεροι ερωτηθέντες απέρριψαν ως επιλογή τα ηλεκτρικά οχήματα λόγω υψηλού κόστους και χαμηλής αυτονομίας, ενώ εξέφρασαν και αμφιβολίες για το κατά πόσον είναι πραγματικά φιλικά προς το περιβάλλον.

Δυστυχώς, αυτές οι απόψεις βασίζονται κατά κύριο λόγο σε συζητήσεις μεταξύ φίλων και συναδέλφων και κατά δευτερευόντως σε ρεπορτάζ της τηλεόρασης και στις εμπειρίες κατόχων ηλεκτρικών αυτοκινήτων. Πολλές φορές πρόκειται ωστόσο για στερεότυπα, αφού αρκετές από τις προαναφερόμενες εστίες κριτικής έχουν βελτιωθεί σημαντικά και συνεχίζουν να βελτιώνονται ακόμη.



ΔΕΙΤΕ ΟΛΟΚΛΗΡΟ ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΠΑΤΩΝΤΑΣ ΕΔΩ -- Πηγή: ieidiseis.gr



VIDEOS

val m amo

Δείτε επίσης...

ΜΑΣ ΕΧΟΥΝ ΕΜΠΙΣΤΕΥΘΕΙ.....ΕΣΕΙΣ;

RATECH - Τεχνικό Γραφείο Αναλκυστήρων
ACS ...σημαίνει courier
Τάτσης Άγγελος - Τζίμα Αριστέα - Οδοντοτεχνικό Εργαστήριο
Κοσμάς Ανθόπουλος - Ειρήνη Νικολάτου - Δικηγορικο Γραφειο
Save
Cookies user preferences
We use cookies to ensure you to get the best experience on our website. If you decline the use of cookies, this website may not function as expected.
Accept all
Decline all
Analytics
Tools used to analyze the data to measure the effectiveness of a website and to understand how it works.
Google Analytics
Accept
Decline